fredag 1. desember 2006

lulekalender. å, lulekalender


jeg er så lykkelig!
jeg er blakk. det regner. bilen er død.
men ikke sant; kjærlighet. det er så mye kjærlighet!
det er ikke sant det de sier; at det ikke er nok kjærlighet i verden. det er det.

for når noen våkner halv seks om morgenen, har stjerner i øynene og sovehår og trykker den gamle rugbyballen jeg kjøpte på garasjesalg og med stort plunder pakket inn og hang på kalenderen til brystet, og bruker resten av morgenen på å synge ’se der går en zeeeeeebra’, da revner jeg av lykke.

hjertet mitt er helt, og helt fullt. og nå rant det over.
men 48 julekalenderpakker er i grunnen nok.



det finns ingenting.
det finns ingenting vi inte kan,
för vi har varann.

1 kommentar:

Anonym sa...

åå, du min skjønneste skjønne.
klem fra en som kjente det i rektor